Thursday 2 August 2012

TERJAH , FOLLOW , PROMOT

Assalamualaikum dan salam sejahtera , petang ni aku rasa rajin lah pulak nak blogwalking , semangat nak bukak blog katakan !! haha .. dengan menahan lapar dan dahaga ni , apa salahnya meluang masa bersama blog tersayang .. hehe .. entry kali ini , aku nak cerita lah sikit apa yang aku buat harini tuk blog aku .. hehe ..^^

Mula-mula akulah orang yang paling malas nak terjah masuk blog orang , tapi bak kata kawan-kawan aku , kita kalau dah buat blog, kenalah rajin terjah masuk blog orang dan tinggalkan jejak di shoutbox orang , sebab apa blogger perlu buat macam tu , kerana apabila kita meletakkan jejak kita di shoutbox , tuan punya blog mesti baca punya apa yang kita luahkan dalam shoutbox kan .. kalau time tu dia rajin , maybe dia follow kita kan .. maybe lahh .. satu lagi , aku suka  follow blogger-blogger yang lain dan selalulah jugak promot blog aku walau di FACEBOOK mahupun TWITTER . Facebook dan twitter kan meluas , bagi yang friendlist dia tu beribu-ribu , lagi untung nak membuatkan blog jadi maju .. Tapi itu semua tidak boleh dipaksa , ikut individu masing-masing , kalau dia rasa nak follow , mungkin dia follow , tapi aku relax je. semua aku follow .. tak memilih sangat !! hehe ..

Okaylah kepada blogger-blogger yang dikasihi , sama-sama lah kita majukan blog kita , samada blog kita isinya tentang diri kita dan sebagainya . Bagi new blogger , rajin-rajin lah masuk blog orang dan rajin-rajin lah follow mengfollow yer . Jangan kita tunggu je orang nak follow kita , almaklum tak lah kan .. Dan satu lagi , cantikkan lagi blog kita , ini supaya memudahkan para tetamu untuk masuk blog kita berkali-kali ,, betoi dak ??

Okaylah , perut aku dah mula bernyanyi lagu ombak rindu ni .. puasa hari ini , rasa lapar lahh .. hurm ,, apa boleh buat kena bersabar lah sampai waktu berbuka .. !!

Kepada semua mulimin dan muslimat ...


dan juga kepada rakan blogger semua , moga puasa tahun ini memberi seribu satu makna buat kita bersama .. Insyaallah .. 

p/s : KITA JUMPA DI ENTRY YANG LAIN . BABAI . ASSALAMUALAIKUM !!!



SUKE DENGAN ENTRY INI ? SILA LIKE DAN KOMEN YEPS !

9 comments:

Dayah Danish said...

Terbaekk arh.. ! ^_^

Dayah Danish said...

dea kta tnggl jejk at shoutbox/cbox
tp dea sendri xda . apamcm ?

TAL94 said...

hehehe ,, eh !!saye bukan ade kah dalam shoutbox tu .. try roll ke bawah .. hehe

Dayah Danish said...

aiit ! baru jmpa . kehkeh ! rabun kod retu . haha !

TAL94 said...

HAHAH ,, BUKAN RABUN ,, KURENG NAMPAK .. HAHAH ... THANKS YER FOLLOW KITE .. :)

Dayah Danish said...

hehe....ok, thanks follow too. Tinggal jejak dekat cbox/shoutbox link blog kena bagi betul . cetry tengok dekat shoutbox/cbox kita .Dea tak leh nak klik untuk teros ke blog dea .

TAL94 said...

ouh ya ka ... sorry , hahah ... teknikal problem .. hehhe :D

Dayah Danisha said...

hehe... it's ok.

TAL94 said...

ya-2 .. blog awak lawa nuhh ... suka .. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...